Saturday, October 08, 2011


Salam pertemuan kembali.
Selangkah ke minggu peperiksaan akhir bagi semester ini. Seminggu cuti ulangkaji, namun seakan tidak dimanfaatkan sebaiknya. Semakin khayal didunia sendiri. Berfantasi, berimaginasi serta berangan-angan mat jenin sering melengkapi hari-hariku. Hakikatnya jasad memang disini, dihadapan nota-nota serta alat tulis namun fikiran menerawang entah kemana. Kadang-kadang aku jadi bingung sendiri. Tak mengerti apa mahunya hati.

Gentar. Ya, mungkin itu yang sedang bermain dihati. Resah menanti hari itu. Mampukah aku buat yang terbaik sebagai bayaran untuk kedukaan aku yang lepas? Akan ku cuba sedayanya agar tidak kukecewa diakhir nanti. Jika ditanya pada diri, sungguh ku mahu ianya cepat berlalu. Biar tenang jiwa ku, biar hilang lenyap segala kegusaran ini. Tapi, jika ditanya pada otak, nescaya aku menginginkan sebanyak masa yang boleh untuk mempersiapkan diri.

Selamat menghadapi peperiksaan akhir semester buat warga Pentadbiran Islam UnisZA. Semoga usaha seiring dengan kejayaan dan semoga NAJAH juga seiring dengan sebaris nama ku NAJIHAH.

No comments:

Post a Comment