Monday, September 19, 2011

Sakit



Sayang itu memang menyakitkan
bila harus dilukakan
Sayang itu memang menyakitkan
bila mana harus dikecewakan
Sayang itu memang menyakitkan
bila terpaksa menelan pahitnya hubungan
Sayang tidak bermakna memiliki
bahkan ia membuat kita bersedia
untuk berkongsi
Berkongsi kasih dan sayang
diantara mereka yang disayangi
insan kesayangan kita

dalam hubungan ini,
kamu bebas untuk menyayangi sesiapa
aku telah merelakan segala yang akan dan mungkin terjadi
mungkin benar,
naluri memiliki itu ada cuma harus bijak mengawalnya
ku yakin,
dirimu membutuhkannya bahkan menyayangi dia
walau itu tidak pernah kau ucapkan padaku
namun,
naluri ini amat merasakannya
dan aku memahami setiap bait kata-kata mu itu
usah gundah,
aku sudah bisa menerima
walau didalam ini amat pedih menanggung
aku tidak tegar melihat keadaan dirimu kini
begitu bersungguh kamu mempedulikan keretakan kalian
malah mengalahkan kegusaranmu terhadapku suatu ketika dulu
kamu,
sesakit apapun yang kurasakan
dan
sepilu manapun hati ini,
aku akan tetap terus menyayangi diri kamu
biarpun terpaksa berkongsi sayang dan perhatian itu.
terima kasih kerana terus ada untuk aku
semoga kalian akan berbaik-baik seperti selalu.

aku mampu merawat sendiri.  
biarkan aku bersama luka dihati. sikit masa aku pasti ia kembali pulih. bukan niat menambah beban perasaan kamu cuma sedikit lontaran hati yang mampu untuk melegakan diri.

No comments:

Post a Comment