Wednesday, October 12, 2011

Maafkan Aku


Maafkan aku,
membiarkan sapaan itu. memilih untuk terus membisu. kerna takut ada hati yang yang akan terganggu.
Aku tahu,
huluran mu sebagai teman biasa. tapi, aku serik untuk terus menyambutnya. serik untuk disakiti untuk kesekian kali. serik untuk ditinggal pergi sesuka hati. pernah dulu dirimu ku sambut kembali. entah yang keberapa kali aku juga tidak pasti. namun, diriku dibuang dibuang lagi. kau menghilang, sepi tanpa sebaris bicara. salah akukah? 

Dan,
hari ini kau kembali. untuk apa aku tak pasti. mungkin mencari peneman dikala sepi. atau sekadar memberi kata semangat. terima kasih. 
Aku,
tak mahu meragut kebahagiaan insan itu. aku tahu hatinya terlalu banyak berduka kerna ku. aku juga tidak mahu hidup antara kau dan dia. bukan cemburu tapi menyesakkan. ya, keadaan itu mampu membuatkan hari-hari ku diselubungi pilu. seperti suatu ketika dahulu. walau kita hanya berkawan, tapi kita tetap akan dikaitkan dengan kisah lama itu. sungguh aku tak mahu ia terus diperkatakan dan menjadi penghalang ikatan persahabatan ini. tapi, apakan daya, sederas lautan aku menepisnya ia akan kembali terpalit kemuka juga.

Mungkin,
kita memang tidak ditakdirkan untuk bersama walaupun sekadar teman biasa. izinkanlah aku untuk terus berdiam sepi. terima kasih untuk segala perhatian buat diri ini. bukan aku yang perlukan kekuatan darimu tetapi insan itu. maafkan aku untuk segalanya. kecapilah bahagia itu bersama dia.
untuk kau, 
yang sentiasa mengikuti perkembangan aku dilaman ini.

0319 minit pagi 
masih terkebel-kebel didepan laptop
setakat ini dulu 
pagi nanti exam undang-undang pentadbiran menanti.

1 comment:

  1. hoho..b'madah pujangga la dye..ap2 pon,,semoga dpt menghadapi ujian ini..& gudluck 4 ur final exm ya my lil sis..chill bby! :)

    ReplyDelete