Wednesday, May 25, 2011

Kata Hati


Kata hati
bebas melakar bicara
bebas merasai rasa
bebas mencipta cinta
tetapi
harus bijak mengawal agar tidak binasa 

Kata hati
izinkan aku mengenalimu
berkongsi rasa bersamamu
melayar bahagia disetiap harimu
kerna
aku sudah JATUH padamu

Kata hati
kau bisa ukirkan senyuman
mesra dalam gurauan
lembut dalam teguran
sejuk dalam pandangan
walau terkadang hati terasa tanpa SAPAAN

TAPI

Kata hati
usah kau menjeratku dalam PERCATURAN
andai memang tiada rasa lepaskan
biar aku bisa sendirian
mencari erti kebahagian

Kata hati
berikan jawapan
agar aku tidak kesamaran
berikan penjelasan 
agar tidakku terbuai dengan kemesraan
biar aku jelas dengan perasaan

Kata hati
tidak mahu terus terbuai
tidak mahu terus melukai dan dilukai
biar caturan takdir mengakhiri
dengan ikatan yang diredhai




No comments:

Post a Comment