Monday, June 06, 2011

Suka Atau Cinta

Menyukai dan menyintai adalah dua perkara berbeza. Menyukai tidak semestinya menyintai kerana menyukai boleh kepada setiap manusia akan tetapi menyintai hanya kepada yang benar-benar bererti dalam hidup seseorang. Akan tetapi, menyintai pula sudah pasti menyukai. Amat mudah untuk menyukai namun, sukar untuk menyintai dan menerima dan bila berpeluang untuk dicintai berilah peluang untuk menyintai serta menerima dia seadanya...


AKU,

pernah punya sejarah kisah kasih. benci pada mulanya, suka pada pertengahannya dan putus diakhir cerita. ya, aku memang mudah untuk menyukai. tapi, menyintai itu perlukan kepastian walaupun hakikatnya aku tidak pasti dengan perasaan sendiri ketika itu sehingga melukakan dia setelah mencuba untuk menerimanya. maaf, tak semudah itu untuk menyintai akan tetapi aku akui aku sememangnya menyukai dia. pengalaman itu buat aku selalu berfikir panjang sebelum memberikan komitmen bersama orang lain.
bertemu lagi dengan seseorang. berkawan seperti biasa, bergurau, berkongsi cerita, bertukar pandangan dan sesekali berbicara tentang perasaan. ya, aku mengakui teramat menyukai dia. tapi, aku tak pasti suka yang biasa atau yang luar biasa. sesekali terasa sepi tanpa perkhabaran darinya, kadang-kadang terasa cemburu pula bila dia terlalu akrab dengan rakan-rakan lain.
suka atau cinta ?

hakikatnya terlalu ramai yang aku suka. cinta ? belum ada lagi.

apa yang pasti sesuka dan secinta mana pun kepada seseorang itu bukan jaminan akan terus bersama. ada orang bercinta bagai nak gila tapi, akhirnya tiada jodoh dan ada juga yang tidak pernah mengenali, bercinta namun tetap berjodoh. siapa yang mampu membaca dan melawan takdir kan.

3 comments:

  1. suka atau cinta?
    bagi saya de dua tak..untuk awak..
    saya SAYANG...
    hehehehehe~~~~

    ReplyDelete
  2. oh darling,,i really in love with u :)

    ReplyDelete
  3. iqa> sayang ker? huhuhu..

    otak> really? ouch.. *blushing* hahaha

    ReplyDelete