Sunday, July 24, 2011

Rasa Yang Terbuku


hati ini bukan meminta untuk disayangi
juga tidak diminta untuk dibelai
malah tidak tegar untuk terus dilukai dan disakiti
tapi ia meminta agar difahami

serik terluka serik juga dihina
bimbang ianya bisa kembali terkena
cukuplah dengan sejarah lama
aku tak rela terus-terusan menjadi mangsa

usah bermain dengan kata
usah menabur bicara nista
andai hati tak ikhlas mengungkapkannya
kelak binasa akan menimpa

kesabaran dihati tetap diuji 
walau semakin disimbah api
aku tetap tabah mengemudi
setiap kali kau ku cuba memahami
seakan benci kian menguasai

kepada kau,
cukup menguji diri
tak mahu terus dibuai ilusi
ingin ku buang kau jauh dari sisi
tapi setiap kali itu kau kembali
meragut setiap kedamaian hati
melelahkan setiap nafas dihari
apa mahu kau aku tak pasti
mungkin sekadar pelepas sepi
sementara si dia tiada menemani

kepada kau,
seburuk apapun layanan aku
kau tetap setia menggangu
apakah itu yang kau mahu?
maaf, aku terlalu buntu
kurang jelas dengan permainanmu
pintaku hanya satu
hentikan segala sebelum terus merapu

No comments:

Post a Comment