Thursday, April 07, 2011

Jangan terlalu mengagumi aku


Aku
bukan siapa-siapa
dilahirkan sebagai manusia biasa
bukan seorang yang sempurna
Tapi aku
punya hati, perasaan dan juga bermacam jenis rasa
sebagai pelengkap fitrah manusia

Aku
tidak punya apa-apa
apa yang ada padaku milik yang ESA
ia cuma pinjaman sementara
bisa direntap bila-bila masa

Aku
bukan pinta untuk disanjung
bukan juga untuk dicinta apatah lagi disayang
bukan meminta diberi harta segunung
cuma aku menginginkan ikatan yang panjang
demi kekuatan dalam berjuang

Aku
tidak sebijak yang disangka
tidak sepandai yang dikata
namun semuanya pinjaman dari-NYA
bukan untuk dibangga
cuma untuk diguna

Jangan
terlalu mengagumi
mungkin sedikit kejahilan aku dibenci
Jangan
terlalu memuji
mungkin secebis kekhilafan aku dicaci
Jangan
terlalu menaruh hati
mungkin dengan sekali kecewa aku disalah erti

Aku
percaya fitrah insani
dicipta manusia saling melengkapi
bukan untuk dibebani
malah untuk saling mengasihani
oleh itu jangan terlalu mengagumi
kerana kau dan aku saling memiliki

No comments:

Post a Comment