Thursday, April 21, 2011

:: LEMAS ::

Semakin ditahan semakin lemas, semakin dibiar semakin aku rimas. Tak mampu aku tepis perasaan yang bersarang dihati. Bukan aku membenci tapi sedikit tawar dihati. Laut mana yang tak bergelora, bumi mana yang tak ditimpa hujan, aku sepertimu ada masa dihurung kedukaan.


Detik ini sudah hampir kepenghujung namun ia seakan memberi gambaran kelukaan. Sering kali akan ada hati-hati yang terusik dan terguris dek kata-kata juga perbuatan. Tiada lagi gelak tawa bersama, tiada lagi senda gurau penghibur duka yang ada hanya tangis dan rajuk mengisi ruang masa. Dimana silapnya aku juga kurang pasti. Sedaya kupujukkan hati itu namun seakan tiada penyembuh. Akhirnya, kubiarkan saja hati itu mencari damainya sendiri. Mungkin kehadiran diri ini tidak diperlukan lagi disisi.


Perasaan benci itu seakan menghampiri namun ku cuba untuk menepis lalu ia terganti dengan perasaan yang semakin menawar. Keliru ! adakah itu sama ertinya dengan membenci? Hanya hati ini saja yang tahu akan jawapannya. Aku ingin keluar dari kemelut ini. Biarkan aku dengan cara ku. Selamat tinggal semua !

No comments:

Post a Comment